KADOİL TÜKETİCİ GÖZÜNDE VAZGEÇİLMEZ AKARYAKIT MARKASI OLMAYI HEDEFLİYOR
Kadoil, her daim müşterilerine yüksek kaliteli hizmet vermek ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için faaliyetlerini sürdürüyor.
Türkiye genelinde hizmet veren kalite ve kontrol ekipleri ile ürün ve hizmet kalitesi için denetim ve kontrollerini gerçekleştiren Kadoil, Türkiye’nin vazgeçilmez akaryakıt şirketi olarak algılanan bir marka olma yolunda yatırımlarına devam ediyor.
Kadoil Genel Müdür Vekili Çağdaş Demirağ ile Kadoil’in tüketici bakış açısını, tüketicilerine yönelik hizmet ve faaliyetlerini konuşmak için bir araya geldik.
Kadoil’in tüketiciye bakış açısı nedir? Hedeflediğiniz yüksek müşteri memnuniyetine yönelik faaliyetleriniz nelerdir?
Kadoil’in tüketiciye bakış açısı şu anda rakibimiz olan ve 100 yılı aşkın faaliyette olan global dağıtım şirketlerinin bakış açısıyla aynı. Biz tüketiciyi sadece müşteri olarak değil, ailemizin bir ferdi, bir paydaşı olarak görüyoruz. Tüketici, markamız ile iletişim kuruyor. Bu iletişimi sağlıklı sürdürmek bizim başarımızı perçinliyor. Tüketici; yakıt, market alışverişi gibi ihtiyaçlarını karşılamanın yanında güler yüz ve ilgi bekliyor. Kadoil ise, beklentisi yüksek bir müşteri kitlesine sahip. Müşterilerimiz tüm ihtiyaçlarının yanında sosyal beklentilerini de karşılamak istiyor. Müşterilerimizin zihnindeki bu algıyı sürdürmek istiyoruz. Bu, müşteri sadakati politikamızı desteklemektedir. Bunun için istasyonlarımızda sohbet köşeleri oluşturduk.
Lisans sahiplerinin piyasaya sunduğu ürünler hemen hemen aynı kalitede. Bu durum ürünlerin verilmesi sırasındaki hizmet kalitesini ön plana çıkarıyor. Kadoil olarak hizmet kalitemizi arttırmak ve müşterilerimizin zihinlerinde Türkiye’nin vazgeçilmez akaryakıt şirketi olarak bir algı oluşturmak adına müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Bunun için Türkiye genelinde 2 ekip oluşturduk. Tüketici istek, öneri ve şikayetleri telefon ve internet üzerinden birimimize ulaştırıyor. Şikayet söz konusu olduğunda bu ekibimiz devreye giriyor ve tüketici ile birebir iletişime geçiyor. Tüketici sorununu en kısa sürede çözümleyerek, markamıza duyulan güveni ve müşteri memnuniyetini arttırıyoruz. Bunun yanında pazar araştırmalarımız devam ediyor. Pazar araştırmaları sonucunda faaliyetlerimizi gerçekleştiriyoruz.
Bu yıl önemli projelerimizden bir diğeri de Taşıt Tanıma Teknolojisi. Taşıt tanıma sistemleri yanında müşteri sadakat programları yapabilecek bir altyapı oluşturduk. Halihazırda istasyonlarımızda bunun çalışmaları sürüyor. Merkezimizdeki yatırımlarımızı gerçekleştirdik. Tüketicilere yönelik farklı konseptte müşteri sadakat programlarını bu yıl faaliyete geçireceğiz.
Tavan fiyat ve döviz kurundaki dalgalanmalar dolayısıyla farklı sektörlerle işbirliği ile yürütülen kampanyaları bu yıl askıya aldık. Benzinde geçen yıllarda ülke genelinde yaptığımız bir indirim kampanyası vardı. Gerçekleştirdiğimiz bu kampanya ile satışlarda büyük başarı yakalamıştık. Bu yıl onun benzeri bir kampanya yapma planımız vardı fakat tavan fiyat uygulaması bu kampanyayı farklı bir tarihe almamıza neden oldu.
Filolara yönelik çalışmalarınız nelerdir?
Filolara yönelik projemizde iş ortağımız Turpak ile 20 istasyonumuzda 10 adet müşteri aracımızla ikmale başladık. Türkiye çapında belirlediğimiz yaklaşık 160 istasyonda Taşıt Tanıma Teknolojisi faaliyete geçecek. Sadece taşıt tanıma sistemi olarak değil sektörde fark yaratacak büyük projelerimiz var. Müşteri sadakat programları da bu projemiz üzerinden gerçekleştirilecek.
2015 yılı için öngörüleriniz nelerdir?
2015 yılı akaryakıt sektörü için zor geçecek bir yıl. Hem petrol, hem de döviz kurlarındaki dalgalanmalar ve tavan fiyat uygulaması ile zor bir yılın bizleri beklediğini söyleyebilirim. Genel seçimlere kadar çalkantılı bir süreç geçireceğiz. Genel anlamda çok karamsar olmak istememekle beraber, 2015 yılının çok parlak bir yıl olmayacağı inancındayım. Biz sektör ve ülke olarak krizlere alışkınız. Bunları da atlatacağız.
Tarih: 30-11--0001